Uudesta sovelluksesta johtuvia viivästyksiä etuuskäsittelyssä ja aiheettomia laskuja
Otimme vuoden alussa Melassa käyttöön uuden eläke- ja vakuutussovelluksen. Uudet työkalut hidastavat aina aluksi työskentelyä, kunnes muuttuneet toimintatavat ja sovelluksen työvaiheet tulevat kaikille tutuiksi. Tämän takia etuuskäsittelymme saattaa alkuvuonna hieman viivästyä. Teemme parhaamme, jotta käsittelyajat olisivat jatkossa mahdollisimman lyhyet.
Teknisestä virheestä johtuvat aiheettomat testilaskut – ei edellytä toimenpiteitäsi
Tiedotimme 5.1.2021 käyttöönoton yhteydessä tapahtuneesta teknisestä virheestä, jonka takia osalle asiakkaistamme lähti aiheettomia vakuutusmaksujen laskuja verkkopankkeihin. Tunnistat aiheettoman testilaskun väärästä, keksitystä nimestä ja seuraavista eräpäivistä 15.1.2021, 20.1.2021 sekä 20.2.2021.
Olemme selvittäneet asiaa pankkien kanssa ja saamme yhteistyössä tehtävillä toimenpiteillä aiheettomat laskut mitätöityä.
Nämä aiheettomat testilaskut eivät edellytä asiakkailtamme toimenpiteitä. Sinun ei siis tarvitse tehdä mitään, jos havaitset verkkopankissasi edellä kerrotun kaltaisen aiheettoman laskun. Aiheetonta laskua ei tarvitse maksaa. Jos olet jo maksanut virheellisen laskun, hyvitämme summan Melan toimesta oikean laskun yhteydessä. Jos asiassa on epäselvyyttä tai se mietityttää sinua, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.
Pahoittelemme sovellusuudistuksesta aiheutuneita virheitä ja mahdollisia käsittelyviiveitä.
Lisätietoja saat asiakaspalvelunumerostamme puh. 029 435 2650