Oletko MYEL-vakuutettu palkanmaksaja? Lue tämä!
Kansallinen tulorekisteri otetaan käyttöön 1.1.2019. Tulorekisteri on sähköinen tietokanta ansio-, eläke- ja etuustiedoille.
Jos olet MYEL-vakuutettu työnantaja, eli maksat palkkaa työntekijälle tai perheenjäsenelle, tai jos yrityksesi maksaa palkkaa sinulle, tulee sinun jatkossa ilmoittaa palkanmaksutiedot tulorekisteriin viimeistään viidentenä päivänä maksupäivän jälkeen.
Esimerkiksi verottaja, työeläkeyhtiöt ja vakuutusyhtiöt saavat tarvitsemansa tiedot tulorekisteristä.
Valtuuta maksutietojen ilmoittaja
Henkilölle, joka ilmoittaa palkanmaksun tulorekisteriin, tulee antaa valtuutus asian hoitamisesta. Jos palkanmaksuasi hoitaa tilitoimisto tai kirjanpitäjä, sovi hyvissä ajoin yhteistyöstänne. Lue lisää Verohallinnon sivuilta: Valtuuta tulorekisterin sähköisen asiointipalvelun käyttäjät.
Olemme koonneet sivuillemme kysymyksiä ja vastauksia tulorekisteristä. Jos tarvitset lisätietoja MYEL-vakuutukseesi ja tulorekisteriin liittyen, ota yhteyttä Melan asiakaspalveluun: 029 435 2650.
Lisätietoja tulorekisteristä: tulorekisteri.fi ja tela.fi/tulorekisteri.
Tulorekisteri.fi -sivustolla on myös chat-palvelu, josta voit kysyä lisätietoja.