Mela uudisti eläke- ja vakuutussovelluksen sekä työterveyshuoltojärjestelmän – asiakastiedot uusiin järjestelmiin
Uusi vakuutus- ja eläkekäsittelysovellus tukee paremmin asiakaspalveluamme
Otimme 1.1.2021 käyttöön uuden eläke- ja vakuutussovelluksen. Sovellus toimii Melan vakuutus- ja etuusasiakkaiden asiakasrekisterinä, etuuskäsittelyjärjestelmänä ja vakuutusmaksulaskutuksen järjestelmänä. Hoidamme sovelluksella vakuutettujemme eläke- sekä MYEL- ja MATA-vakuutusten käsittelyn ja laskutuksen. Uuden sovelluksen käyttöönoton yhteydessä siirsimme asiakkaidemme henkilötiedot uuteen sovellukseen sellaisenaan.
– Uusi sovellus antaa paremmat mahdollisuudet kehittää asiakaspalveluamme tulevaisuudessa, toteaa vakuutus- ja korvauspalveluista vastaava johtaja Antti Huhtamäki.
Uudistettu työterveyshuoltosovellus parantaa työturvallisuutta
Otimme uuden työterveyshuoltosovelluksen käyttöömme 20.10.2020. Sovelluksen tilakäyntirekisteri helpottaa käyntien toteutusta ja seurantaa. Käyttöönoton yhteydessä siirsimme asiakkaidemme henkilötiedot uuteen sovellukseen sellaisenaan.
Sovelluksessa ylläpidetään maatalousyrittäjien työterveyshuoltoon kuuluvien MYEL -vakuutettujen tietoja MATA -vakuutusmaksun laskemista varten. Tilakäynnillä havaitut terveydenvaarat tallennetaan tilakäyntirekisteriin ainoastaan, jos niiden tallentamiseen on saatu maatalousyrittäjältä kirjallinen suostumus.
– Tilakäyntirekisteriin tallennetut tiedot toimivat pohjana asiakkaidemme työturvallisuuden kehittämiselle, toteaa lomitus- ja työkykypalveluista vastaava johtaja Päivi Wallin.
Lue lisää tietosuoja-asioista nettisivuiltamme.
Lisätietoja:
tiiminvetäjä, vakuutusasiat, Leena Vehkomäki, puh. 029 435 2236
yksikönpäällikkö, eläkeyksikkö, Pauliina Ripatti, puh. 029 435 2444
asiantuntija, työkykytiimi (työterveyshuollon tilakäynnit), Märta Strömberg-Nygård, puh. 029 435 2242