Maatalousyrittäjien Lomitusnetissä ongelmia
Otimme vuoden alussa Melassa käyttöön uuden eläke- ja vakuutussovelluksen. Uudistuksen johdosta Lomitusnetti siirrettiin uuteen palvelinympäristöön. Vuoden alusta lähtien yrittäjien lomitusasioiden hoitamiseen tarkoitetussa Lomitusnetissä on esiintynyt uuden palvelinympäristön ongelmista johtuvia häiriöitä. Pyrimme korjaamaan tilanteen mahdollisimman pian.
Vaikka pääset kirjautumaan palveluun, hakemusten ja lomituspyyntöjen tekeminen ei tällä hetkellä onnistu.
Kun Lomitusnetti ei toimi, ole yhteydessä omaan paikallisyksikköösi
Paikallisyksiköissä on erilaisia toimintatapoja lomituksen hakemiseksi ja lomituspyyntöjen vastaanottamiseksi. Jos Lomitusnetin palvelut eivät toimi, ole suoraan yhteydessä omaan paikallisyksikköösi.
Voit myös tehdä esimerkiksi sijaisapuhakemuksen perinteiseen tapaan lomakkeella, jonka löydät Melan nettisivuilta: Lomakkeet.
Lomitusnetin kokonaisuudistus edessä
Lomitusnetti tullaan uudistamaan lähitulevaisuudessa vastaamaan nykyaikaisia tietoteknisiä ja asiakaspalvelullisia vaatimuksia. Uudistaminen toteutetaan lomitushallinnon uudistamisen yhteydessä. Uudistaminen lähtee liikkeelle, kun lomitusjärjestelmän hallinnon uudelleenorganisoinnista on tehty poliittinen päätös. Sosiaali- ja terveysministeriön asettama työryhmä antaa asiassa oman ehdotuksensa maaliskuun lopussa.
Pahoittelemme häiriöistä aiheutuvaa vaivaa. Mikäli et tiedä, miten etenisit lomitusasiassa, ole yhteydessä omaan paikallisyksikköösi tai Melan lomitustiimiin puh. 029 435 2688.