Ohita valikko

Lomitusnetin uudistaminen alkaa – osallistu kyselyyn

Aloitamme lomituksen tietojärjestelmän uudistamisen. Tavoitteena on luoda uusi järjestelmä, joka sujuvoittaa palvelujen käyttäjien asiointia lomitushallinnon kanssa, tehostaa lomitushallinnon työtä sekä tarjoaa mahdollisimman kattavan kanavan lomitusasioiden hoitamiseen. Uusi järjestelmä on tarkoitus saada käyttöön vuonna 2027.

Järjestelmäuudistusta on jo valmisteltu keräämällä nykyisen Lomitusnetin käyttäjiltä palautetta kehitystarpeista. Uuteen järjestelmään onkin tulossa ainakin ominaisuus, jonka kautta itse järjestetyn lomituksen valinneet maatalousyrittäjät voivat hakea korvauksen sähköisesti. Uuden järjestelmän kautta myös lomitushakemuksiin tarvittavat liitteet on mahdollista toimittaa sähköisesti. Lisäksi uusi tietojärjestelmä tulee näyttämään nykyistä Lomitusnettiä tarkempaa tietoa lomitusten toteutumisesta.

Onko sinulla toiveita tai ideoita siitä, mitä ominaisuuksia uudessa tietojärjestelmässä pitäisi olla? Mikä helpottaisi lomitukseen liittyvää asiointiasi? Osallistu järjestelmän uudistamiseen ja vastaa palautekyselyyn viimeistään 26.2.2025. Kysely on anonyymi, eikä vastauksia pysty yhdistämään vastaajaan.

Vastaa lomitusnetin uudistamista koskevaan Webropol-kyselyyn tästä linkistä

Ohita sosiaalisen median syöte

Tästä puhutaan nyt @Melaviestinta

Ota yhteyttä

Soita asiakaspalveluumme 029 435 2650

Lähetä suojattua sähköpostia

Hae Mela-asiamiestä

Ota yhteys työkykyneuvojaan

Anna palautetta

Jätä yhteydenottopyyntö