Hävisikö odottamasi vakuutusmaksulasku?
Odotatko Melasta vakuutusmaksulaskua? Onko käytössäsi Suomi.fi-viestipalvelu? Lasku löytyy todennäköisesti Suomi.fi-viestilaatikostasi.
Jos käytät Suomi.fi -viestipalvelua, sait Melan lähettämät postit, kuten päätökset, laskut ja maksumuistutukset paperipostin sijaan Suomi.fi-viestilaatikkoon 1.6.–15.11.2022 välisenä aikana. Suomi.fi-viestipalvelu ei kuitenkaan toiminut odotetulla tavalla, minkä vuoksi luovuimme sen käytöstä. Saat Melan lähettämät postit jatkossa vanhaan tapaan postitse.
Suomi.fi-viestilaatikkoon ovat siis voineet ohjautua Melasta kesäkuun jälkeen lähetetyt laskut ja maksumuistutukset. Vuoden viimeinen eli 15.12. erääntyvä MYEL-vakuutusmaksulasku ei enää ohjautunut Suomi.fi-viestipalveluun, vaan lähti asiakkaille joko paperipostina tai Postin OmaPosti-palveluun, jos asiakas on ottanut sen käyttöönsä.
Jos et huomannut Melan kesäkuun jälkeen lähettämää laskua, ota yhteyttä vakuutusmaksulaskutukseemme, puh. 029 435 2690. Pahoittelemme asiasta aiheutunutta vaivaa.
Näet sinulle lähetetyt laskut asiointipalvelusta
Muistathan, että voit käydä katsomassa sinulle lähetetyt laskut myös kirjautumalla Melan asiointipalveluun. Asiointipalvelusta näet erääntyneet ja tulossa olevat laskut.
Valitsemalla jatkossa laskutustavaksi e-laskun tai verkkolaskutuksen saat laskun aina helposti suoraan verkkopankkiisi tai laskutusoperaattorille. E-laskun voit ottaa käyttöön omassa verkkopankissasi. Verkkolaskutusta varten sinun tulee ilmoittaa laskutusosoite Melaan esimerkiksi viestillä asiointipalvelussa.