Asioimaan vain ajanvarauksella
Pääkonttorin asiakaspalvelupisteemme on väliaikaisesti suljettu. Tänä aikana henkilökohtaista Melassa asiointia varten tulee aina varata aika etukäteen. Käyntiajan voi varata asiakaspalvelunumerostamme p. 029 435 2650.
Asiointi puhelimitse tai sähköpostilla
Asiakaspalvelumme auttaa sinua puhelimitse kaikissa Mela-turvaasi liittyvissä kysymyksissä. Asiakaspalvelumme vastaa numerossa 029 435 2650 arkisin kello 8.00–16.00.
Voit lähettää meille myös sähköpostia suojatun sähköpostipalvelun kautta. Lähetä viestisi aiheen mukaiseen yhteispostilaatikkoon tai henkilökohtaiseen sähköpostiin (etunimi.sukunimi(at)mela.fi). Tarkemman ohjeen palvelun käytöstä voit katsoa palvelun oikeasta ylälaidasta kysymysmerkki-painikkeen alta.
Asioi verkossa
Halutessasi voit hoitaa lähes kaikkia Mela-turva-asioitasi sähköisessä asiointipalvelussamme silloin, kun se sinulle parhaiten sopii. Asiointipalveluun pääset henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksillasi, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla.
Asiointipalvelussa voit hoitaa vakuutus- ja eläkeasioitasi, tarkistaa ja muuttaa tietojasi sekä lähettää liitteitä sähköisesti. Lue lisää verkkoasioinnista.
Mela-asiamies auttaa ja neuvoo
Sinulla on mahdollisuus keskustella Mela-turvaan liittyvistä asioista myös Mela-asiamiehen kanssa. Asiamiesten yhteystiedot ja ohjeet vastaanottoajan varaamiseen voit katsoa Mela-asiamiesten yhteystietohausta.