Asiakaspalvelua suurella sydämellä
Tällä viikolla vietämme Asiakaspalveluviikkoa. Meillä Melassa hyvä asiakaspalvelu ja asiakaskokemus ovat kunnia-asia.
Asiakaspalveluviikolla haluamme osoittaa arvostuksemme sekä asiakkaillemme että työntekijöillemme. Kiitos kaikille asiakkaillemme merkittävästä työstänne ja hyvästä yhteistyöstä. Lämmin kiitos myös henkilöstöllemme suurella sydämellä tehdystä hyvästä työstä.
Aina asiakkaitamme varten
Asiakkaamme tekevät tärkeää työtä suomalaisen ruokaturvan ja omavaraisuuden eteen sekä yhteiskuntamme kehittämiseksi tieteen ja taiteen saralla. Asiakaspalveluorganisaatiossa olemme asiakkaitamme varten. Tämä ajatus on kirkkaana mielessämme kaikessa, mitä teemme.
Kehitämme aktiivisesti asiakaspalvelua ja etuuskäsittelyämme. Toimimme arvojemme mukaisesti taloudellisesti ja hyvässä yhteistyössä. Asiakaspalvelun laadun varmistamiseksi olemme yhdessä määritelleet hyvän palvelun periaatteet nimellä PAMELA – Palveleva Mela. Nämä palveluperiaatteet ohjaavat päivittäistä työtämme.
Hyvinvoiva työntekijä tuottaa parhaan asiakaskokemuksen
-Asiakaskokemus syntyy kohtaamisista ja saadusta palvelusta. Henkilöstömme on tässä avainasemassa. Ilman sitoutunutta, kyvykästä ja työtään suurella sydämellä sekä hyvällä asenteella tekevää henkilöstöämme emme yltäisi hyvään asiakaskokemukseen, toteaa johtaja Antti Huhtamäki. Strategiamme mukaisesti hyvinvoiva työntekijä tuottaa parhaan asiakaskokemuksen. Siksi tuemme henkilöstömme työkykyä, hyvinvointia ja jaksamista. Tässä meitä auttaa hyvä ja luottamukselle rakennettu yhteistyö henkilöstömme kanssa.
Ihmisiä asiakaspalvelun takana
Melassa asiakaspalvelu on kaikkien yhteinen asia. Myös Sannan, Joonaksen ja Heidin työhön kuuluu asiakaspalvelua. Lue alta, mitä he ajattelevat Melasta asiakaspalvelun tarjoajana ja työpaikkana.
“Meillä jokainen asiakas on yhtä tärkeä. Omalta osaltani haluan tuottaa sen parhaan asiakaskokemuksen: olen asiantuntija asiakkaan parhaaksi. Melassa on superkiva olla töissä, koska meillä on ihanat asiakkaat ja mahtavat työkaverit. Työnantajana Melassa ymmärretään pitää huolta työntekijän työhyvinvoinnista, mikä näkyy suoraan asiakaspalvelun laadussa.
Olen erityisen ylpeä siitä, että meillä arvostetaan asiakkaitamme. Visiomme asiakkaillemme on ”Turvaamme arkeasi, tuemme työtäsi”, ja se näkyy päivittäisessä asiakaspalvelutyössä. Melassa on kehitetty yhteistyössä koko henkilöstön kanssa PAMELA-palvelukonsepti. Toimimme yhteisten palveluperiaatteiden mukaisesti ja kehitämme aktiivisesti palvelukanavia.
Melalaiset ovat ystävällisiä, rautaisen ammattitaidon omaavia, kunnollisen tunnollisia asiakaspalvelijoita, joille asiakas on numero 1 ja asiakaspalvelu sydämen asia!”
Sanna, asiakaspalvelun asiantuntija
“Olen ollut Melassa töissä seitsemän kuukautta, eli olen varsin uusi tulokas Melan mittakaavalla. Melassa työurat ovat pitkiä. Toimin apurahatiimissä vakuutusratkaisijana, eli käsittelen apurahansaajien vakuutushakemuksia ja teen vakuutuspäätöksiä. Lisäksi toimenkuvaani kuuluu muun muassa Melan someaktiivisuuden ja -näkyvyyden kehittäminen.
Työskentely Melan apurahansaaja-asiakkaiden kanssa on antoisaa. Työ on välillä ihan perusneuvontaa hakemusten täyttämisestä lähtien. Minulle tulee usein eteen myös kysymyksiä, joihin en vielä osaa antaa suoraa vastausta. Kiitos asiakkaille kärsivällisyydestä, kun olen etsinyt tietoja puhelujen aikana. Tämä on ollut minulle todella hyödyllistä oman oppimisprosessin kannalta ja lopputulokseen ovat lopulta olleet tyytyväisiä molemmat osapuolet.
Olen viihtynyt Melassa todella hyvin. Olen päässyt nopeasti osaksi tiimiä ja työyhteisöä ja minut on otettu hyvin vastaan. Mela tarjoaa viihtyisän ja turvallisen työympäristön, jossa ihmisillä vaikuttaa aidosti olevan hyvä olla ja heistä pidetään huolta.”
Joonas, vakuutusratkaisija
“Olen Melassa töissä asiakkaita varten. Toivon, että asiakkaiden olisi helppo olla meihin yhteydessä aina kun siltä tuntuu. Haluan auttaa heitä ja teen sen niin hyvin kuin pystyn.
Melan asiakaspalvelijat ovat monitaitureita. He tuntevat Mela-turvan monet eri puolet ja ovat sen asiantuntijoita. He osaavat ottaa huomioon asiakkaan asiat kokonaisvaltaisesti ja tarvittaessa ohjata asiakkaan eteenpäin oikeaan paikkaan. Työpäivät ovat Melassa erilaisia, aamulla ei aina voi tietää, mitä päivä tuo tullessaan. Melassa on myös hyvät työkaverit.
Melassa puhelimeen vastaa aina oikea ihminen, eikä puhelinvastaaja tai robotti. Apua ja neuvoja saa nopeasti silloin, kun niitä tarvitaan. Myös paikallinen Mela-asiamies auttaa aina, ja halutessaan asiakas voi soittaa suoraan tutulle asiamiehelle.”
Heidi, Mela-asiamies
Lisätietoja
Antti Huhtamäki, johtaja, vakuutus- ja korvauspalvelut, p. 050 501 0200
Sirkku Rekola, yksikönpäällikkö, vakuutus- ja asiakaspalveluyksikkö, p. 040 564 0888