Ohita valikko

Asiakastyytyväisyys

Seuraamme asiakastyytyväisyyttä jatkuvasti puhelinhaastatteluilla. Tutkimukseen haastatellaan vuoden aikana tuhatta Melasta päätöksen saanutta asiakasta. Asiakaskokemuksen seurannalla varmistamme, että kehitämme palveluitamme oikeaan suuntaan strategiamme mukaisesti.

Vuonna 2024 asiakkaat antoivat Melalle kokonaisarvoiksi 3,36 asteikolla 1–5.

Sujuva hakemuskäsittely näkyy asiakastyytyväisyydessä

Hakemuskäsittelyssä asiakkaamme arvostavat selkeitä ja hyvin perusteltuja päätöksiä Hakemuskäsittelyn kokonaisarvosanaksi saimme 3,78, mikä on selvästi parempi kuin vuoden 2023 tulos (+ 0,12). Parannusta on tapahtunut kaikkien hakemuskäsittelyyn liittyvien osa-alueiden kohdalla. Tekemiemme sujuvoittamistoimenpiteiden ansioita eniten on parantunut hakemuksen käsittelyaika. Jatkamme prosessien nopeuttamista ja hakemusmenettelyn yksinkertaistamista edelleen, jotta pystymme vastamaan asiakkaidemme odotuksiin entistä paremmin.

Henkilökohtaista palvelua arvostetaan

Asiakkaamme ovat erittäin tyytyväisiä saamaansa henkilökohtaiseen palveluun. Parhaimman arvion (arvosana 4,44) asiakkailta sai Mela-asiamiesten antama palvelu. Myös asiakaspalvelijamme onnistuivat hienosti (arvosana 4, 04) sydämellisen, aktiivisen ja ennakoivan palvelun ansiosta.

Kehitämme sähköisen asioinnin palvelukanavia

Asiakkaistamme 38 prosenttia asioisi Melan kanssa mieluiten sähköisten palvelukanavien kautta. Asiakkaiden vastauksissa sähköisten palveluiden lisääminen nouseekin kehityskohteeksi. Asiakaskokemuksen parantamiseksi luomme sähköiseen asiointipalveluumme suunnitelmallisesti uutta sisältöä ja toiminnallisuuksia, joiden avulla henkilökohtaisia Mela-turvaan liittyviä asioita voi hoitaa käteväksi silloin, kun se itselle parhaiten sopii.

Ota yhteyttä

Soita asiakaspalveluumme 029 435 2650

Lähetä suojattua sähköpostia

Hae Mela-asiamiestä

Ota yhteys työkykyneuvojaan

Anna palautetta

Jätä yhteydenottopyyntö