Hoppa över navigering

Syns inte pensionen på kontot? Har du meddelat LPA ditt aktuella kontonummer?

Du kommer väl ihåg att alltid meddela LPA om ditt kontonummer ändras. Vi behöver ditt kontonummer för att kunna betala din pension eller andra förmåner. Kontonumret behövs också om vi ska återbetala försäkringspremier om du har betalat för mycket.

Vi kan ha endast ett aktuellt kontonummer i dina kunduppgifter

Vänligen observera att vi endast kan ha ett aktuellt kontonummer åt gången i dina kunduppgifter som vi betalar pension, förmåner eller återbetalningar till. Vi använder kontonumret som du senast meddelade oss.

Meddela ditt nya kontonummer eller ändra din bankinformation i e-tjänsten

Om du vill meddela ett nytt kontonummer eller ändra din bankinformation ska du göra en anmälan om ändring i vår e-tjänst. Ändra din bankinformation under Kunduppgifter på mellanfliken Mina uppgifter i e-tjänsten. Kom ihåg att fylla i både BIC-koden och kontonumret i IBAN-format i fältet Bankuppgifter.

Identifiera dig i e-tjänsten med hjälp av dina personliga bankkoder.

Meddela kontonumret skriftligt

Du kan också meddela oss ett nytt kontonummer eller ändringar i kontonumret skriftligen på adressen Lantbruksföretagarnas pensionsanstalt, PB 16, 02101 Esbo.

Av anmälan ska tydligt framgå

  • kontaktuppgifter
  • födelsetid
  • IBAN-kontonummer och bankens BIC-kod
  • och anmälan ska undertecknas av den försäkrade eller pensionstagaren.

Om anmälan undertecknas av en annan person än den försäkrade eller pensionstagaren ska en fullmakt eller en kopia av beslutet om intressebevakning fogas till anmälan.

Du kan också göra anmälan om ändring av betalningsställe i banken som du önskar att din förmån ska betalas till. Vi tar inte emot ändringar som gäller banker per telefon.

Ta kontakt

Ring vår kundtjänst 029 435 2650

Skicka skyddad e-post

Sök ombudsmännens kontaktuppgifter

Kontakta Ta hand om bonden

Ge respons

Be oss kontakta dig