LPA fick en knapp åtta i betyg av kunderna
För årets första kvartal fick LPA 7,8 i betyg i kundnöjdhetsenkäten. I enkätundersökningen berömdes särskilt LPA-ombudsmännen (8,9), besluten om ålderspensioner och partiella ålderspensioner (8,4), beslutens tydlighet (8,3) och kundtjänsten vid huvudkontoret (8,2). Utrymme för förbättring finns fortfarande i informationen till kunderna om ärenden som är under behandling och i webbsidornas tydlighet. Vi håller för närvarande på att förnya våra webbsidor.
Enkätundersökningen genomfördes av Feelback. Vi kartlägger kundnöjdheten kvartalsvis genom enkätundersökningar. Vi går igenom undersökningsresultaten och utvecklar vår verksamhet utgående från responsen. Enkätfrågorna reviderades i början av året för att de skulle svara bättre mot vår verksamhet som ständigt utvecklas.
Resultaten av kundnöjdhetsenkäten 2018 kan du läsa på vår webbplats: Kundnöjdhet.