Asiakaspalvelu

Suojattu sähköposti
Voit hoitaa henkilökohtaisia Mela-turva-asioitasi suojatun sähköpostipalvelun kautta. Palvelun oikeasta ylälaidasta löytyy ohje (kysymysmerkki), kuinka palvelua käytetään. Hyväksy valitsemasi tai kirjoittamasi vastaanottaja napsauttamalla Valmis-painiketta. Henkilökohtaiset sähköpostiosoitteet ovat muotoa etunimi.sukunimi@mela.fi.

Asiakaspalvelu  029 435 2650
Vaihde  029 435 11

Melan asiakaspalvelu auttaa kaikissa Mela-turvaan liittyvissä kysymyksissä arkisin kello 8.00–16.00. Kiirastorstaina ja uudenvuodenaattona palvelemme kello 13.00 saakka.

Puhelun hinta
Puhelun hinta on lankapuhelimesta soitettaessa paikallisverkkomaksu ja matkapuhelimesta soitettaessa operaattorikohtainen matkapuhelinmaksu. Soittaminen 029-alkuisiin yritysnumeroihin ei kuitenkaan yleensä sisälly liittymien puhepaketteihin, vaan niistä laskutetaan erikseen. Tarkista asia operaattoriltasi.

Asiakaspalvelupiste
Melan asiakaspalvelupiste sijaitsee toimitalon ensimmäisessä kerroksessa osoitteessa Revontulenpuisto 2 A. Palvelupiste on avoinna arkisin kello 9.00–16.00.

Henkilökohtaista Melassa asiointia varten olisi hyvä varata aika etukäteen asioiden käsittelyn nopeuttamiseksi.

Sähköiset asiointipalvelut
Vakuutuksiin ja hakemuksiin liittyviä asioita voi hoitaa myös Melan asiointipalvelujen kautta.

Mela-asiamiehet
Maatalousyrittäjien eläkelaitoksella on koko maan kattava asiamiesverkosto. Asiakas voi hoitaa kaikkia Mela-turvaan liittyviä asioitaan joko puhelimitse asiamiehen kanssa tai varaamalla henkilökohtaisen vastaanottoajan asiamiehelle. Palvelu on maksutonta.

Päivitetty 15.06.2016